header-blog-fusie-Mortier

Onlyhumans zet haar groeitraject verder samen met Mortierbrigade

Mortierbrigade, een van Belgiës beroemdste en vaakst bekroonde communicatiebureaus sluit zich aan bij de troepen van Onlyhumans, aangevoerd door de broers Tom en Geert Bogaert. Samen vormen ze in één klap ‘s lands meest divers gespecialiseerde, onafhankelijke creatieve ploeg van merkenbouwers. Een mondvol, maar niet zonder reden.

Een ambitieuze groeistrategie
Onlyhumans is gegroeid vanuit digitale hoek, met nadruk op performance en creative content marketing. ‘Vervolgens hebben we ons versterkt in brand identity design door een fusie met de brandingspecialisten van Today,’ verduidelijkt CEO Tom Bogaert, ‘en vorig jaar volgde het samengaan met webdevelopment agency Code d’Or en de employer brandingexperts van Fantastic, beide uit Gent. De fusie met mortierbrigade past als gegoten in onze ambitieuze groeistrategie: al onze klanten een zo breed mogelijk spectrum aan gespecialiseerde diensten bieden.’

Onafhankelijk creatief alternatief
Jens Mortier, chief creative officer, werpt een bijkomend licht op de opvallende fusie: ‘Wij hebben een ijzersterke reputatie uitgebouwd dankzij onze creativiteit. Da’s waarom onze klanten bij ons komen. Maar creativiteit op zich volstaat niet langer. Je moet die creativiteit meer dan ooit funderen, slim neerzetten in alle mogelijke media, én zien te converteren. We evolueren meer en meer naar creatieve consultants op vlak van business en media voor onze klanten. Dus we waren al een tijd op zoek naar de meest toekomstgerichte oplossing om onze klanten te helpen, zonder onszelf en onze cultuur te verloochenen. We blijven vanuit Brussel doen waar we goed in zijn. Tegelijk kunnen wij en onze klanten nu rekenen op de diverse expertises van de groep wanneer het opportuun is, en vice versa. Dit is het historische moment waarop er eindelijk een onafhankelijk creatief alternatief komt voor de grote netwerken.’

135 talenten, 4 uitvalsbasissen
Op de voltallige familiefoto staan nu 135 toptalenten, gespreid over kantoren in Antwerpen, Mechelen, Gent en nu ook Brussel. Private-equityfonds Vectis tekent mee voor de actieve groeistrategie. Het huidige management van mortierbrigade investeert en participeert mee in het nieuwe verhaal en treedt ook toe tot het management van Onlyhumans.

Artikel in De Tijd: https://www.tijd.be/ondernemen/media-marketing/reclamebureaus-mortierbrigade-en-onlyhumans-smelten-samen/10275877.html

Sinds de instap van Vectis Private Equity in Onlyhumans in Juni 2019 is de groep sterk gegroeid via add-on overnames van Today (branding), Code D’Or (webplatformen), Fantastic (employer branding) en recent Mortierbrigade (creatieve communicatie).